دل تنگ
  » ایام فاطمیه

  » دل تنگی
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
تعداد بازديدها:

Online User
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com


درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
پيوند هاي روزانه
آرشيو مطالب
لينك دوستان

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

» ردیاب جی پی اس ماشین
» ارم زوتی z300
» جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان یارباوفا فرافیس و آدرس moh110.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





» ایام فاطمیه

ایام فاطمیه یا ایام شهادت فاطمه زهرا(س) شامل ۲۰ روز از ماه‌های جمادی‌الاول و جمادی الثانی است که شیعیان به عزاداری برای فاطمه(س) دختر پیامبر مسلمانان می‌پردازند.

شیعیان پیرامون تاریخ درگذشت فاطمه(س) دو روایت متفاوت شامل هفتاد و پنج روز بعد از درگذشت محمد(ص) و دیگری نود و پنج روز را مورد وثوق می‌دانند.از آنجا که درگذشت محمد (ص) در در بیست و هشتم صفر بوده‌است به روایت هفتاد و پنج روز، در مورخ سیزدهم تا پانزدهم جمادی الأوّل را «فاطمیه اول» می‌دانند. بنا به روایت نود و پنج روز، تاریخ شهادت فاطمه(س) را در سوم تا پنجم جمادی الثانی دانسته و آنرا «فاطمیه دوم» می‌نامند.

تدفین:

به گفته دانشنامه اسلام اکثریت منابع اولیه تدفین فاطمه(س) را شبانه، مخفی و بدون حضور ابوبکر و عمر می‌دانند.دنیس صوفی معتقد است به دلیل تواتر روایت‌های ناراحتی فاطمه(س) از ابو بکر، به نظر می‌رسد مراسم کفن و دفن فاطمه(س) به خواسته خود او در شب انجام شده تا ابو بکر به عنوان رئیس جامعه نتواند با مراسم تشییع او کاری داشته باشد.



»  نوع مطلب : <-PostCategory->
»  نوشته شده در شنبه 10 فروردين 1392برچسب:, توسط بچه | لينك ثابت |

» عناوين آخرين مطالب ارسالي
دریافت كد لوگو